0 0 vote
Article Rating

cizrnová pomazánkaHummus

Tohle jídlo prostě nebudu nazývat Hummusem. Kdo by taky chtěl jíst humus, že?:). Tohle je prostě klasická zdravá cizrnová pomazánka. Je strašně rychlá a vždy si pochutnáš. Receptů a obměn existuje mnoho, já jí dělám takto.

 

Určitě ji můžeš ozvláštnit třeba kurkumou, opečenou cibulkou nebo třeba sušenými rajčaty.

Pomazánka se hodí na pečivo, nebo i jako dip k zelenině nebo do salátu.

Co na to budeš potřebovat:

  • 250g cizrny
  • šťáva z jednoho citrónu
  • 3 lžíce tahini pasty
  • 4 lžíce olivového oleje, případně více, bude-li směs moc hustá
  • lžička mleté uzené papriky
  • lžička chilli
  • lžička mletého kmínu
  • 2 stroužky česneku (případně lžička sušeného, bude jemnější)
  • trochu vody
  • koriandr (petrželka)

Postup:

  1. Vlastně jsem jen všechny suroviny dala do mixéru a umixovala v hladkou  pomazánku. Já ji mám raději, když není úplně najemno, ale samozřejmě záleží na tvé preferenci.
  2. Pokud by byla pomazánka moc hustá, přidej ještě trochu vody (nálevu z cizrny) nebo olivového oleje.

Tahini pastu seženeš např. v obchodech se zdravou výživou. Vzhledem k tomu, že je to ale pouze rozmixovaný sezam, můžeš si udělat tahini pastu domácí. Potřebuješ k tomu pouze sezam, trochu vody a vhodný mixér (např. na smoothie). Bohužel v klasickém sekáčku ve kterém jsem mixovala pomazánku udělat nejde.                   

Tip: Určitě jí můžeš ozvláštnit třeba kurkumou, opečenou cibulkou nebo třeba sušenými rajčaty.

Doba vaření: 15 minut

Porcí: x

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x